Pöytä- ja liveroolipelit
Pöytäpelit
Peliä Pyynnöstä
Koko conin ajan (ei tosin keskellä yötä). Pöydät 1 ja 2.
Tule tutustumaan roolipelaamiseen lyhyiden (15+ minuuttia) esittelypelien avulla, tai vietä luppohetki lyhyen roolipelin parissa, vaikka et aloittelija olisikaan! Opastamme kiinnostuneita myös pitempien pelien ääreen. Sisäänheittäjät tunnistat vaaleansinisistä käsivarsinauhoista.
Cyberpunk 203X
La klo 18-22, pöytä 8
Ydinsodassa tuhoutunut maailma on osittain uudelleenrakennettu. Onnekkaat eloonjääneet menettivät elämänsä sisällön sodassa, joka tuhosi 90 prosenttia maailman infrastruktuurista. Nyt heidän on rakennettava itselleen uusi elämä tässä vaarallisessa ympäristössä, jonka täyttää säteily, uudenlaiset jengit ja ihmisten työpaikkoja pitävät robotit.
Vetäjä: Samu-ville "Samu" Mattila
Kaiku käytävillä
Su klo 11-16. Pöytä 7
Kadonnut risteilyalus ilmestyy sumuisena aamuna horisonttiin ja rannikkovartiosto lähtee selvittämään tilannetta. Rähjäinen laiva lipuu hiljaa avomerellä eikä synkissä ikkunoissa näy elonmerkkejä. Sotkuinen kansi tummine läikkineen saa kokeneenkin merimiehen niskakarvat pystyyn. Radiokutsuihin ei tule vastausta, jolloin ryhmä lähetetään helikopterilla alukselle. Saappaat kolahtavat kannelle ja kopteri kaartaa kauemmaksi, joten on aika selvittää mitä risteilyllä tapahtui.
Pelin kesto 4 tuntia. 2-5 pelaajaa, valmiit hahmot.
Vetäjä: Tuomo Nyrhilä
Marvel Super Heroes: Smoke and Mirrors
Su klo 12-16. Pöytä 6
Miksi New Yorkin keskusta on sankan sumupilven peitossa? Ja mistä kaikki nämä superrikolliset ovat pöllähtäneet paikalle? Entä liittyvätkö toisella puolen kaupunkia roihuavat tulipalot jotenkin asiaan? Liity Kapteeni Amerikan, Hämähäkkimiehen ja muiden Marvel-sankarien seuraan ratkomaan näitä arvoituksia roolipelipöydän ääressä.
Vetäjä: Mauno Joukamaa
Metsän Sydän
Su klo 10-14. Pöytä 5.
Joukko Vaeltajia on matkalla pitkän taipaleen jälkeen kaupunkiin viettämään Kevään Kukkien juhlaa, mutta asiat mutkistuvat hieman heidän saadessaan kuulla kaupungin olevan hädän partaalla. Suuret metsän pedot ovat varastaneet karjaa ja hyökänneet ihmisten kimppuun jo monen viikon ajan ja kaupungin johto ei tiedä mitä asialle olisi tehtävissä. Onnistuvatko Vaeltajat ratkaisemaan tilanteen?
Systeeminä Ryuutama, joka on Studio Ghibli -henkinen japanilainen fantasiaroolipeli luonnosta ja matkustamisesta, missä pelaajat pääsevät vaikuttamaan suoraan sekä omiin hahmoihinsa, että tarinan sisältöön ja maailmaan. Se on mielenkiintoinen sekoitus niin länsimaisia kuin japanilaisiakin elementtejä, ja soveltuu loistavasti sekä aloittelijoille, että kokeneemmille pelaajille, jotka haluavat kokeilla jotain uutta.
Pelin kesto n. 4 tuntia, 3-5 pelaajalle.
Vetäjä: Miku "Stampede" Pesola
Oli synkkä ja myrskyinen yö...
La klo 20-24. Pöytä 7.
Pathfinder Society
Koko conin ajan, ei kuitenkaan keskellä yötä.
Portent's Peril
Su klo 12-16, pöytä 10
Aikana jolloin ennustukset harvemmin toteutuvat, monet Varisiassa pitävät karhikortteja ja niiden ennustuksia korkeassa arvossa. Tiennäyttäjien liittolainen sai lahjaksi karhiluennan. Luennan aikana pöydälle ilmestyi harvinainen kortti ja lupasi välitöntä turmaa. Nyt nämä kamalat ennustukset ovat käymässä toteen, ja tiennäyttäjiä pyydetään pelastamaan liittolaisensa.
Tasoille 1-5, aloittelijaystävällinen.
Ward Asunder
La klo 11-15, pöytä 10
Legendaarinen loitsija Hao Jin siirti useita hylättyjä historiallisia paikkoja hänen tasku-ulottuvuusmuseoonsa. Hänen taikavoimillaan oli rajansa, jolloin hän pystyi siirtämään vain osan arkkeologista aarretta. Toinen puolikas temppelistä on Dtang Ma'n viidakoissa ja kerrotaan, että siellä kummittelee. Nyt tiennäyttäjiä lähestyy epätavallinen taho, joka lupailee tutkimattomia historiallisia aarteita hajonneessa Yamatsumin, vuorten jumalan, temppelissä.
Tasoille 3-7, mahdollisuus käyttää valmishahmoa.
Captives of Toil
La klo 15-19, pöytä 10
Kaksi vuotta sitten, Tiennäyttäjien Järjestö päätti pidemmän retkensä löytääkseen, valloitaakseen ja tutkiakseen kadonneen taivaskaupungin Jormurdunin. Kun tiennäyttäjät hävittivät kammottavat demonit ja duergarit kaupungista, he luovuttivat kaupungin kääpiöliittolaisilleen, jotka ovat puolustaneet linnoitusta sen jälkeen. Hetki sitten duergar-orjuuttajat tekivät ryöstöretken kaupunkiin ja vangitsivat joitakin Jormurdunin kääpiöitä, jotka ovat nyt kadonneet Synkmaille ja matkalla kammottavaan pääkaupunkiin Hagegrafiin. Vain Tiennäyttäjien Järjestö on kykenevä varustautumaan ja tekemään sankarillisen pelastamisretken valottomiin syvyyksiin, jäljittämään orjakaravaanin ja pelastamaan nämä kääpiöt pahalta kohtaloltaan.
Tasoille 5-9.
Consortium Compact
Su klo 10-14, pöytä 4
Aspis-konsortio maksaa hyvin, mutta vain harvat kestävät heidän salamyhkäisiä menetelmiään kauan. Yksi konsortion agenteista kyllästyi järjestön toimiin ja otti yhteyttä Tiennäyttäjien Järjestöön houkuttelevan tarjouksen kera: auttakaa agenttia poistumaan organisaatiosta ja hän antaa Tiennäyttäjille vuosia sisäpiiritietoa heidän pitkäaikaisen kilpakumppanin toimista. Tiennäyttäjien täytyy kulkea Diobelissa – ylväässä kaupungissa, jota hallitsevat petolliset salakuljettajat – ansaita loikkaajan luottamus ja antaa merkitsevä näpäytys Aspiksille.
Tasoille 1-2, sopii hyvin aloittelijoille.
Silverhex Chronicles
Kun rohkea puoliörkkitutkija Ulisha vihastuttaa aatelisperheen Jokiruhtinaskunnissa, hän ottaa yhteyttä tiennäyttäjiin erikoisella tarjouksella: hän myy teille uniikin ja ikivanhan druidien käyttämän arvoesineen suurella alennuksella saadakseen maksettua palkkion päästään. Kun tiennäyttäjien pääsevät tapaamispaikkaan, Ulisha on jo piilossa. Hän on kuitenkin jättänyt muistikirjan täynnä rahakkaita vinkkejä hyvän arvostuksen nimissä. Voivatko hahmot löytää kadonneet rikkaudet ja saada voimakkaan Hopeaturman ennen kuin palkkamurhaaja löytää heidän ystävänsä?
Phantom Phenomena
Oudot ilmiöt ovat piinanneet kaakkois-ustalavilaisia jo vuosikymmeniä ja nämä ilmiöt ovat käyneet voimakkaammaksi ja vaarallisemmiksi joka vuosi. Tohtori Quolurm Sincomaktin Tieteiden koulusta toivoo löytävänsä näiden punaisten salamoiden ja aavemaisten kummitteluiden lähteet ja on löytänyt tiennäyttäjistä pätevät assistantit. Voivatko tiennäyttäjät auttaa professoria selvittämään salaisuuden, joka lepää lyhtyjärven yläpuolella?
Honor's Echo
Suuri Taldorin Keisarikunta hallitsi aikoinaan puolta Avistanista, mutta Tasakielinen Valloituksien aikaan se ei pystynyt samanaikaisesti ylläpitämään sotaansa Qadiran ja itsenäisyyttä haluavien kapinallisten kanssa kauemmissa provinsseissa. Kun Taldor ponnisteli hallitakseen murentuvia alueitaan, sen monarkit etsivät syntipukkeja tappioilleen. Näihin syntipukkeihin kuului mainekas sotasankari, Kreivitär Honaria Alcasti. Aatelisuutensa riistämisen jälkeen hänen perheensä selvisi tuntemattomuudessa seitsemänsataa vuotta. Nyt hänen jälkeläisensä Remaio on löytänyt todisteita, jotka saattaisivat palauttaa Alcastin nimen ja hänen esivanhempansa kunnian. Voivatko tiennäyttäjät puhdistaa hänen maineensa ja tuona kunniaa Taldoriin jälleen kerran?
Susi joukossamme Peruutettu
Jänislauma, jonka joukkoon on soluttautunut susi, ja joka yö, kun jänikset ovat käyneet nukkumaan, susi raatelee yhden kuoliaaksi. Jänikset päättävät teloittaa vuorotellen jokaisen, jota epäillään sudeksi, yhden joka päivä.
Pystytkö selvittämään, kuka on susi, vai joudutko itse suden turkkiin? Saadaanko sudet kiinni vai poimivatko ne jänikset yksi kerrallaan, riippuu täysin pelaajien päätöksistä!
Yksi peli kestää n. 45min-60min, ja mukaan mahtuu n. 15 pelaajaa.
Ruusulaakso
La klo 16-20. Pöytä 5.
Romanttinen murhamysteeri 1-4 pelaajalle eristyneessä laaksossa, löyhästi määrittelemättömässä historiallisessa ajassa ja paikassa (kuten sadut yleensäkin). Sisältää myös lievästi yliluonnollisia elementtejä. Eristyneessä vuorilaaksossa on tapahtunut murha ja raiskaus, mutta mikään ei ole niin kuin päältäpäin näyttäisi. Tarina on sovitettu versio Ryūnosuke Akutagawan novellista "Lehdossa".
Ei sääntöjä, ultrakevyt hahmonluonti, pääpaino tarinankerronnassa.
Vetäjä: Sampsa "Taivaansusi" Rydman
Ship Escape
La klo 17-19. Pöytä 7.
Aivopähkinöitä, tiimityötä, kestävyyttä - Tätä tarjoaa leikkimielinen Zero Escape -henkinen peliohjelma, jossa tehtävänäsi on ratkaista annetun aikarajan sisällä pino tehtäviä, joiden taso vaihtelee helposta haastavaan. Jotta pelistä saadaan mielenkiintoinen, tulee sinun suorittaa tehtävät yhdessä tuntemattomien tiimikavereidesi kanssa ilman internettiä. Yhdeksän osallistujaa otetaan mukaan peliin.
“Kuvittele olevasi tuntemattoman risteilyaluksen viimeisellä matkalla, jossa kaikki on aluksi erittäin ihanaa ja kliseisen rauhallista menoa kunnes kesken matkan sattuu jotain perin kummallista: Kaksi miehistön jäsentä päättävät pistää viimeiseen matkaan mukaan hieman jännitystä: He ovat kaapanneet laivan miehistön, tukkineet laivan vedenpoistoputket tappiin saakka sekä virittäneet pommin laivan kellarikerrokseen, jonne yhdeksän epäonnekkaan panttivangin joukko on joutunut. Tehtävänänne on purkaa tämä pommi annetussa ajassa tiimityön avulla tai muuten laivassa poksahtaa. Muistakaa myös, että koska laivan vedenpoistoputket on tukittu, kellarikerros täyttyy hiljalleen vedellä painaen laivaa meren syvyyksiin.”
Vetäjät: Toni "Jefre Akemire" Jefremoff ja Rudi “GFGriever” Rutanen
Unohtuneet
La klo 17-23. Pöytä 9.
Tuikkivan Tähden Seurakunta PERUUTETTU
Yhdistettynä Cthulhu-mythosta ja esoteerista kristinuskoa.Sääntöjärjestelmänä Call of Cthulhun Suomi-versio. 4h, valmishahmot, aloittelijaystävällinen, joskin Cthulhu vaatii yleensä aina uhrinsa. Ensin tutkitaan perusteellisesti, sitten katsotaan onko pakko myös hutkia.
Vetäjä: Unto Koskinen
Verta ja ukkosta
La klo 15-20. Pöytä 6.
13th Age -roolipelin tutustumisseikkailu. Aloittelevat seikkailijat matkaavat viestinviejinä velhojen tornille metsän siimeksessä vain joutuakseen keskelle suurten voimien välistä valtapeliä. Luvassa on kiperiä vaaratilanteita, korkkiruuvin kieroja konnia ja tietysti lohikäärmeitä. Peli sopii hyvin niin vasta-alkajille kuin kokeneillekin ropeltajille. Pelisysteemiä ei tarvitse tuntea etukäteen. 4-5 pelaajaa ja arviolta saman verran tunteja.
Vetäjä: Sakari "Sakri" Lahti
Viisikko ja majakan arvoitus
La klo 11-15. Pöytä 7.
Viisikko on jälleen koossa kesälomalla. Illan eväsretkellä Paul huomaa majakalla outoa liikettä, ja lapset pääsevät jälleen uusiin seikkailuihin.
Pelaajia: 3-5, viides saa pelata koiraa. Käytössä mahdollisesti jokin kevyt systeemi, mutta välttämättä ei. Peli on hahmovetoista seikkailua. Kieli suomi. Sopii aloittelijoille. Kesto 3-4 h.
Huom. Omat eväät mukaan yhteiseen eväskoriin!!
Vetäjä: Tiiti Kellomäki
Where Is Margesh Blackblood?
La klo 11-16. Pöytä 8.
Where is Margesh Blackblood? on tutkimista, roolipelaamista ja hutkimista sisältävä skenu, minkä vedän erittäin yksinkertaisella Dungeons & Dragonsiin pohjautuvalla The Black Hack säännöillä.
Vetäjä: Daniel "Thaumiel Nerub" Neffling
Larpit
Perinnönjako Redux
La klo 22-> Duetto 2.
Pelaajamäärä: 10-22. Pelin kesto: 4h
Vetäjät: Tero "Daider" Tikkanen ja Salla Väkeväinen